BADA BADA BADA BADA

Klockan stod på halv sju i morse så jag skulle hinna iväg och simma innan alla andra okuperar bassängen. På bussen dubbelkollade jag tiderna och inser att simhallen öppnar inte förens vid tio. Så jag blev tvungen att åka hem igen. Snart ska jag sätta mig på samma buss för att hinna simma innan de blir kvällsjobb.

 


FIVE AGAINST THE WORLD

Sitter och går igenom låtarna som jag har sparat på mobilen. Bara fört över utan att riktigt tänka på vad som finns där då jag använder Spotify för de mesta. Låtarna tar upp onödigt mycket med plats då jag lika gärna kan ha låtarna på Spotify. Har en fin liten nostalgitripp då jag inte har rensat bland låtarna på flera flera år.



NU BEHÖVS BARA LITE SOL OCH BRUNBRÄNDA AMRAR

Skjutit upp tentan ännu mer då jag tog en lång paus och började göra armband och örhängen som ska passa ihop. Lärt mig göra bra knutar på armbanden. De går framåt för mig. Rensade och organiserade i min felstavade pysselåda så nu vet jag vad jag har och inte har.


ROCK AND ROLL ANGEL

Känns som de enda jag har gjort idag är att ha nördat på youtube och lekt rockstjärna i mitt vardagsrum. Får passa på då Jimmy inte är hemma då han bara skrattar åt mig då jag sjunger och dansar. Ikväll är de tjejmiddag och glädjen är på topp. Speciellt då jag spelar den här brutalt sjuka låten högt högt i högatalarna så jag själv inte hör min egna sångröst.


JAG ÄR SÅ SJUKLIGT GLAD SÅ JAG SNART SPRICKER

Idag har jag vart fruktansvärt glad. Har gått runt och muppat mig i min ensamhet. Idag har de bara varit glädje och kärlek i mig. Simmningen har gett mig mer än vad jag har kunnat tro. Tredje gången i morse, och jag simmade dubbelt så långt som jag gjorde första gången. DUBBELT SÅ LÅNGT. Simmade 1000m. Vet inte om de är kort eller långt. Men för mig är de långt. Jag presterar bättre för varje gång och framför allt så vågar jag tro att jag kan simma längre. 500m utan att stanna, och jag kunde nog ha fortsatt längre.

Enda problemet är att min kropp strejkar mot kloret.

 


VAD VORE LIVET UTAN ER?

(och ni som inte var med)


DÅ JAG OCH DATORN BLI ETT

Vad ska jag säga? Efter middagen MÅSTE jag fortsätta med tentan. Inga mer undanflykter då de vankas tjejmiddag imorgon. Så jag vill kunna sitta där och umgås utan att stressa. För på onsdag måste jag korrekturläsa allt då språket inte är min starkaste sida. På torsdag ska den in så jag kommer vara bosatt vid datorn dom här dagarna.

 


SKJUTER UPP PLUGGANDET LITE

Varit rätt produktiv, så nu varvar jag med lite Vänner. Världens bästa serie. Världens bästa att låta tankarna försvinna och drömma sig bort. Om hur livet borde vara. Sina bästa vänner dörren mitt emot i minst tio år.


MIN MORGON

Hörde jag tentaplugg?!..

DÅ DAGAR BARA KAN BLI BÄTTRE

Hade en jävla skitdag igår på jobbet. Allt som kunde gå fel gick fel. Kunder var snåla och otrevliga. Sen hjälpte de inte mitt humör att jag var tvungen att ringa vår väktare 40 min innan stägning. Men Jimmy överraskade mig med levande ljus och hemmagjord pizza då vi kom hem.

Den här dagen ska bli bättre, ska iväg och simma nu. Sist simmade jag 400m och idag ska de bli längre. Sen möta bästa Cissi.


VI ÄR ALLA HANS ROCKANDE BARN

Låten har gått varm hos mig. Lilla Dio. Spelningen på Debaser hade vart mäktig. Men cancern tog ditt liv. Den sommaren var magisk. Hur alla spelningar och festivaler jag sprang på hyllade dig. Mannen med ett stort inflytande.


BARA FÖR JAG KÄNNER MIG SNYGG IDAG

Känns vettigt att bli trött 20 min innan de är dags att åka iväg till jobbet, Brööl på de.

MEN MOTIVATIONEN TILL ATT BÖRJA?

När jag är klar med min tenta ska jag äntligen få öppna dessa tidningar och börja läsa. Men de där med tentan, vart ska jag börja? Jag vill bara sova.


MER KÄRLEK ÅT FOLKET

Ikväll var de min tur att bjuda på dejtkväll. Skönt fördelning att köra varannan gång. Vi såg den nya American Pie filmen. Helvete vad jag fick skratta. Hela biosalongen skrattade. Precis min värdelösa sjuka humor. Dejtkvällar behövs då tiden annars aldrig går ihop, då han jobbar dagtid och ibland utomlands, och jag som jobbar kväll, dag och helger.

Förhållanden ska vårdas och inte tas förgivet.


ATT LÄRA MIG KNYTA ARMBAND SENT PÅ KVÄLLEN

Jimmy är ute och tar en öl med en vän. Resultatet är att jag inte kan sova. Så jag gör de jag alltid gör. Nördar på Youtube och lärde mig knyta nya armband. Jävlar vad´de tog ett tag att fatta, och snörerna blev alltid för korta i slutet. Men nöjd blev jag, speciellt den vit/lila.

 

KROPPEN KLARAR MER ÄN VAD JAG TROR

På något jävla vänster lyckades jag ta mig till skolan idag. Egentligen ville jag ligga hemma och gråta för mensvärken, björkhelveten, och förkylningen som precis har kommit. När jag kom hem från skolan lyckades jag äta lunch och sen somnade jag rätt fort. Behövligt då jag har städat lägenheten och nu ska jag börja med tentan.

(sen har min vetevärmare en annan funktion nu, dämpar huvudvärken med att vara kall)


SOM JAG SJÄLV SKULLE VARA PÅ ROCK AM RING

Kan någon förstå min glädje då jag hittade konserter på mitt älskade youtube, hela konserter så jag slipper klippa fram nya klipp hela tiden. Nu bränner jag av Marilyn Mansons spelning på Rock Am Ring 2003 medans jag ska städa.


NU SKA JAG IVÄG TILL SISTA SKOLDAGEN

Älskar då låtar spelas på min spotifylista som jag helt glömt bort.


DON'T STOP ME NOW CAUSE I'M HAVING A GOOD TIME

Min morgon blev nyss fylld med glädje då jag lyssnade på Morgonrock och hörde hur en kille vann en träff med självaste Slash. Hans glädjerop slår allt. Ren och skär glädje. De smittade av sig. Hans glädjerop ersattes med Queens brutala låt Don't Stop Me Now. It's gonna be a good day.



GODEMORGON KÄRA VÄRLD

På något sätt har jag lyckats paja min rygg i natt. Men de hindrar inte mig. Snart iväg till läkaren, sen iväg till simhallen, och om allt går för sig blir de ett årskort på alla Stockholms simhallar, Sen iväg och leka med vännerna. Ska försöka ha ork till att plugga då jag får min sluttenta imorgon.


TREFUCKINGVECKORKVAR

Om tre veckor bär de av till New York och ikväll ska jag och Jimmy gå igenom allt de praktiska. Min plan är att bränna alla sparpengar, typ. Så jag måste kolla upp hur de blir med tull och moms då jag får ta en varor under 4300 kr kostands fritt. Tre veckor kvar, sen är vi på ett nytt äventyr!

Bilder från våra andra äventyr, Kroatien, Spanien, Köpenhamn och Göteborg


VÄRLDEN BLIR BÄTTRE MED MUMIN

Idag flyr jag världen med mina muminklubbor. Har en föreläsning idag egentligen. Fast med en brutal huvudvärk och ångest som river blir jag hemma idag. Ska glo på gamla serier och plugga. Världen är inte lika mörk då.


LIVRÄDD TJEJ PÅ EN GUNGA


ÄR HOS MAMMA PÅ LANDET ÖVER HELGEN


DÅ VIDRIGA MÄNNISKOR FÖRSTÖR MITT HUMÖR

Skulle uppdatera på Facebook hur glad jag blev då en grym låt kom på spotify. Hur jag njöt för stunden och började smådigga för mig själv. Och vad händer då? En jävla äckelgubbe tar kort på mig. Då jag ser de ryter jag till. Han ler sitt jävla äckelleende och säger "men du var så fin".

Vidriga gubbe. De är aldrig okej att ta kort på andra människor. Kul att känna sig kränkt och få en panikångestattack mitt i centralen i rusningstrafik. Heja mänskligheten. Nu ska jag hetsäta så män inte ser mig som ett objekt längre!


NJUTER AV STUNDEN MED DE BÄSTA

Nerbäddad i soffan, läsa vetenskapliga texter på ipaden, en tokFranz springades i soffan och Thåström ur högatalarna. Var rätt lätt att plugga igår efter jobbet.


TATUERINGSUGET ÄR TILLBAKA


WE HEART IT

Jag vill också ha vackert hår


DAGAR SOM BARA KAOSAR

Ser ut som en långhårig igelkott med fiskläppar. Efter en stressig morgon och värdelös föreläsning är de okej att se ut som hej-kom-och-hjälp-mig. Föreläsare som säger blablabla. Som sitter ner vid skrivbordet och tittar ner hela tiden på sina papper. Lärde mig inte ett skit idag.


TYDLIGEN KAN MANSON GÖRA MIG BESVIKEN

Äntligen tagit mig i kragen och sett Marilyn Mansons nya video och låt. Jag håller mig nog till hans äldre låtar.


NÅGON DAG SKA JAG BLI LIKA STARK SOM PIPPI

Mina handlar tas fram allt mer nu. Ingen aning om de ger någon effekt eller inte. men allt är bättre än soffliggandes?


PÅSKEN PASERAR FÖRBI

Jag firar egentligen inte påsk, men ändå lyckats fira påsken varje dag i helgen. Släkt, familj och vänner har avlöst varandra. Datorn har legat och dammat på sovrumsgolvet då livet kommer ivägen. Funderar nästan på att skaffa twitter. Känns aktuellt då jag är på språng.


BÄSTA KLIPPET


DE VAR BÄTTRE FÖRR


ALL HÖGTID MED MAT ÄR BRA HÖGTIDER

Igår gjorde vi allt som ska göras under påsken. Pynta björkris med fjädrar och kinderäggsleksker, målade ägg, åt go'mat, tittade på youtubeklipp och åt godis.

Idag ska de pluggas och sen fira ännu mer påsk!


DÅ DRÖMMAR ALDRIG BLIR TILL VERKLIGHET

I natt hade jag en sån där rockstjärnadröm så jag aldrig ville vakna upp. Drömde att jag var självaste Joan Jett och var i fullfärd att grunda The Runaways. Så mitt självförtroende är större än vanligt efter jag hade en sån dröm, och lever i en liten skev värld just nu där jag är en rockstjärna.


DÅ SAKNADEN KOMMER PÅ EN GÅNG

Idag åkte Jimmy upp till Ljungaverk för att fira påsk och sin födelsedag. Jag stannar kvar för att jobba. Hugger i mitt hjärta varje gång han åker någonstans. Tystnaden i lägenheten blir för påtagande. Därför hade jag tur med min mamma som bor hos mig över påsken.


DÅ JAG ALDRIG FÅR NOG AV THÅSTRÖM

Thåström ska ha några sommarspelningar. Gissa vem som är sugen? Vi kan ignorera att han kommer till Göteborg helgen efter jag har varit där. Vi fokuserar istället på att han kommer till Västerås den 30 Augusti istället. Roadtrip för att se en spelning har blivit en vana. Får finurla lite på idén.


NYA HÖGTALARE BLIR HÖGRE MUSIK

Dom är lite mer än bara Eye of the Tiger.


TEKNIKEN VÄGRAR SAMMARBETA

Blir en smula galen och vill mest dra mig själv i håret. Pillar med bloggdesignen, då jag förhandsgranskar ser allt bra ut. Då jag sparar och går in på bloggen har inget ändrats. Fast sen vet jag inte hur mycket jag vill sitta vid datorn då jag är sugen på att ta en promenad. Fast sen Sessan har jag svårt att promenera själv då hon och jag hade våra stiger att gå.


EDIT: Tydligen ser de bra ut på Explorer, men inte Firefox. Säger ju att Firefox är ett dumt påhitt, även fast de var den webbläsaren jag ändrade allt i.

TRÄNAR SÅ DE KNAKAR I FOGARNA

Fördel med att träna hemma, då är de okej att ha hål i grenen!


EN EXTRA DAG ATT GÖRA NÅGOT MED

När jag kom till jobbet halv åtta på morgonen insåg min kollega att hon har sagt fel tid åt mig. Nästa tisdag jag ska jobba. Så jag åkte hem igen. Efter jag har druckit mitt morgonte i sängen funderar jag på om jag ska läsa en bok, plugga, spela Xbox eller träna lite hemma. Eller kanske göra allt?

 


DÅ ORD TAPPAR BETYDELSE OCH NYA ORD SKAPAS


Här kommer jag nog sitta och löka hela dagen. (Ja, jag har stavat fel på pyssel)



Har rätt mycket text att läsa igenom innan nästa veckas föreläsning och seminarium. Majoriteten av texterna är pdf-filer på datorn, som är på engelska. Läser en text nu som är sjukligt intressant. Kommit till stycket där unga mäns tankar kring om de är brottsoffer elle inte. Vi delar samma tankar. Då jag satt där och pratade med polisen efter rånet(eller vad de nu var) på jobbet var jag förstörd. Men sen hade jag svårt att se mig som ett brottsoffer. Just för jag har svårt att se mig som ett offer, en som accepterar situationen och inte gör något åt saken. Sen när jag tänker på vad ordet brottsoffer betyder tänker jag alltid på grovare brott, som mordförsök och våldtäckt.

Så när jag satt där i vänterummet på Kris & Trauma och läste en tidning som låg där på bordet fick jag en uppenbarelse. En av artiklarna i tidningen berörde ämnet brottsoffer, och vilken betydelse ordet nu har. Artikeln lyfte fram ett nytt ord så fler kunde relatera och sätta ord på hur de känner. Ordet var brottsdrabbad. Ordet offer hade försvunnit och jag kunde genast börja relatera.


DÅ SÖNDAGAR ÄR SOM BÄST

Efter att ha förberett och ätit en födelsedagsfrukost (bestående av baugette, kakor, tårta och jordgubbar). Efter att ha lekt datorhacker och organiserat i min almenacka börjar jag sega ihop en smula. Ingen vila för mig än. Ska börja plantera lite frön så balkongen och alla fönster kommer få blomma i sommar.


INTE ALLA SOM HAR KAKMONSTRET PÅ BESÖK

Jimmy fyller år nu på torsdag, tyvärr är han uppe i norrland då. Så vi passar på att fira hans födelsedag idag. Presentöppning var för någon timme sen. Tur nog somnade han om så jag fick göra tårtan i fred. De är inte alla som får en Kakmonstertårta då dom fyller år. Grädden skulle ha blivit blåare. Men den blev perfekt ändå.


RSS 2.0