IGÅR JÄVLADES MOBILEN

Jag är så fruktavsärt less just nu. Min mobil började jävlas igår. Startade om den och vips så var ALLA bilder jag har tagit med mobilkameran (över 500 bilder) borta. Tur har jag sparat de flesta på datorn. Men sist jag sprade var från i mitten på Augusti. Så bilderna från min födelsedag, senaste maskeradfesterna är borta. Och att jag brännde mig på lampan och att den sedan exploderade igår då jag städade var heller inte så snällt.
 

CAUSE I'M LEAVING ON A JETPLANE



December närmar sig. Närmar mig månaden med både sorg och glädje. Om jag och Jimmy har tur hinner vi träffa varandra sju dagar. Men kan bli mindre. Vi tar vara på tiden nu, alla småstunder vi får ihop blir de till att ge varandra. Tur de att julen kommer snart, att mamma kommer ner och jag ska upp till henne. Lite att sysselsätta mig med, fira jul, de bästa jag vet.

DE GÅR BRA NU

 

ANY WAY YOU WANT IT

Idag är snyggklädseln på och böckerna framme. Tentapluggandet börjar idag. Tredje delkursen i Socialt Arbete och alla lärare ha gjort olika hittills. Nu fick vi tentan redan vid kursstart och känslan av att jag har all tid i världen infann sig direkt. Tentan ska vara inne den 5e december. Så jag börjar idag, eller försörka. Då jag har suttit vid datorn i en timme och gjort allt annat än att öppna böckerna.
 

WORKING CLASS HERO

Haft en jobbig helg då jag insåg att mina jobbtider hade halverats i december. Tar inget studielån så att lönen halveras är inget jag vill vara med om igen. Tack vare mina kollegor som är guld värda kommer jag klara mig då jag fick några pass av dom. Helgen gick åt till att ha ångest över min ekonomiska situationen. Och nu på morgonen hoppade jag över min första lektion för att ringa runt, hitta mina rättigheter och sen prata med chefen om schemat. Tar på krafterna att vara vuxen, men nu har jag mina tider igen.
 

SOM JORDGUBBARNA SMAKADE

 
På onsdag dimper den ner i mitt brevinkast. Ett bevarat minne från en av de finaste spelningarna jag vart med om. Förhandsboka varor är guldvärt. För då har jag mina dyrgripar samma dag som de släpps. På onsdag får jag bli ännu lyckligare. Om jag hade gått på hans signering under filmfestivalen hade jag haft den tidigare. Men vågade inte riktigt träffa han igen då första mötet, signeringen i våras innan spelningen är ett annat kärt minne som inte får förstöras.
 

THE YOUNG AND THE HOPLESS

Efter skolan tog jag en snabbrunda på stan. Visste vad jag skulle ha så blev snabbt in och snabbt ut. Nitar för att pyssla och göra mina kläder lite mer fräna. Sugen på att göra mina låga converse lite coolare. Färg till maskeradfesten nästa helg var de jag var tvungen att hitta, och som tur var de enklare än vad jag trodde. Vill inte lägga tid på de nästa vecka. Så nu är jag klar. Eller nästan. Kom på att jag måste ha ett snäckhalsband. Vart man nu får tag på de.
 
 

OH MY CLEMNTINE

Citrusfrukter och choklad triggar igång migrän. fuck it. Jag älskar mina laster för mycket!

REMINDS ME OF CHILDHOOD MEMORIES

Så fort jag blev en student på heltid slutade de fria valet att existera. Jag måste strukturera upp varje dag så jag får tid till de viktigaste. Tisdagar har vart pluggfria dagar då jag redan har skola och sen jobb. Men hela veckan har kännts som pluggfri. Inte tagit itu med alla inläsningar och tentaskrivningar. Så nu börjar jag i ena änden. 1 av 500 böcker att gå igenom.


REFLECTION

Medveten om att min skola är konstigt byggd, även fast de är ett K-märkt funkishus. Men varför finns de en stor spegel framför toaletten och inte ovanför handfatet?

MAY THE FORCE BE WITH YOU


HEY CRUEL WORLD

I natt sitter Jimmy båtvakt. Ärofyllt uppdrag då de sker BRUTALT mycket brott på båtar under vinter tid. Eller kanske inte. Sömnen känns som bortblåst och därför tänkte jag ta upp bloggandet igen. Eller försöka. Livet snurrar på allt för fort, så hoppas jag finner tid att skriva.
 

RSS 2.0