SHOUT IN THE DARK

Den här har halvt tagit livet av mig. Suttit uppe sent om kvällarna för att plugga för att sedan gå upp innan sju för att jobba. Men nu har jag tagit helg. Så ikväll vankas de spelkväll!



EN DAG UTAN LÄRDOMAR

Seminariet idag var inte alls givande då diskussionerna föll på en gång. Trist då jag vill lära mig mer saker. Ta med hem och fundera på. Några timmar kvar innan jag ska dra till jobbet. Så tänkte göra stan med världens fränaste skor.


JAG HAR ALDRIG VART BRA KVÄLLSPLUGGARE


SPENDERAR DAGEN MED KÄRA SYSTER

Sitter hemma hos min syster och lökar. Bjöd på lunch hemma hos henne, och nu blir de till att ta en promenad i fiskis och en tripp till Nacka Forum innan jag ska hem och läsa om social konstruktionism, Kohlbergs moralteori och Banduras socaillärningsteori. Allt på engelska. Då behövs de motiviering.


DAGENS HIPPIE

Jag har länge letat efter en väst som inte sitter tajt, som är lite mer speciell. Efter ett års av letande hittade jag den. Så idag springer jag runt som en hippe; vågigt hår, egen gjorde smycken och en virkad fransväst.  Tack för den Carlings. Er går de alltid att lita på.


TWISTAR TILL MÅNDAGEN ÄNNU MER

Helg, ledig från jobbet, sol, sushi, bio, kroghäng, middagar, stan och promenad med glass. Min helg har nu passerat. Skulle vart ledig i två fagar till. Men blöev väckt av jobbet. Ska in och inventera några timmar innan de är dags för att åka till skolan. Vaknar till liv med That 70's show.

 


Och sen lite Twisted på hela måndagen


DÅ AFTONBLADET BJUDER PÅ BIO

De här var min belöning för jag fick skämma ut min pojkvän med att skicka in en bild på han och Danny. Så nu sitter vi på en bio och myser.


FREAKINGLY HAPPY

Social fucking distortion kommer till stockholm den 7 augusti. gissa vem som kommer köpa biljetter imorgon då dom släpps!!!!!!! Blir trots allt en konsertsommar igen!!!!!!

ATT SKAPA SITT EGNA ÄR BÄTTRE ÄN KONSUMERA

Letar runt på olika sidor för att hitta unika smyckesdelar, men ingen sida är fulländad då de alltid är något som fattas. Mina idéer går aldrig ihop med någon annans. La en beställning igår från en ny sida. Får se när delarna kommer och vad jag kommer skapa då.


DÅ TANKARNA SKA NER PÅ PAPPRET SLUTAR DE IBLAND BRA

Har bosatt mig i soffan nu. Imorgon är de seminarium och jag har skrivit ner några virriga tankar på pappret. För mig känns de självklara för stunden. Men imorgon kommer jag nog klia mig på huvudet och tänka "vad fan menar jag här".  Imorgon är de gruppdiskussioner, vi ska reda ut våldsfall. Så mina tankar kommer nog komma till användning på ett eller annat sätt.


SNOR TEXTEN FRÅN DISTURBED

"All that I have left inside is
A soul that's filled with pride
I tell you never again
In a brave society
Didn't end up, killing me
Scream with me, never again
Not again"


FOREVER YOUR POWER AND STRENGHT STAYS WITH ME

Konsertsommar på Gröna Lund fortsätter även i år. Jag ska stå där i publiken då Dropkick Murphys ska spela och hoppas att de kommer spela Forever. Förra året var Floggin Molly på scenen och kastade ut Guinnes öl till publiken.

 


BAD HAIR DAY DELUXE

Glömde nog skölja ur balsamet från håret igår. Så idag har jag en spännande frippa med en spännande utväxt. Har inte tid att skölja ur håret nu. Får helt enkelt le mitt finaste leende så ingen lägger märket till håret.


UNGDOMAR VÅLD OCH DISKRIMINERING

Nu är skolväskan packad. Eller packat ner skolsakerna i min väska. Valt pennor med omsorg. Olika färger och olika typer då jag lär mig bäst visuellt. Imorgon börjar ett nytt äventyr. Fruktansvärt pepp samtidigt som ångesten sitter uppe i halsgropen och trycker. För från och med imorgon kan jag börja misslyckas. Att jag inte kommer min dröm närmare än så.


DÅ KREATIVITETEN TAR ÖVER

Då snön kom tillbaka är de okej att sitta hemma, titta på The Holiday och göra egna smycken. Börjar bli rätt duktig nu på att skapa nytt.


SÖMN VS. TÅRTA

Natten har vart skev igen. Sov väl mellan 3 och 6. Imorgon börjar jag skolan igen, nervöst då de var flera år sen. Sen är kursen jag kommer läsa sjukligt intressant. Vill göra bra ifrån mig, så en smula ångest där ocskå.

Försöker skringra tankarna med att leta inspobilder till Jimmys födelsedagstårta. Han blir gammal, hela 25 år och de ska firas med en fin tårta.


DÅ SÖMNEN INTE ÄR MIN VÄN LÄNGRE

Vaknade 05,22 av den där jävla ångesten. Varför är hon hos mig hela tiden och spökar. Ser ut som sju svåra år då jag har haft svårt och sova då Jimmy är borta. 2 och en halv timme kvar på jobbet. Vid sex sju tiden i morse köpte jag en av Jimmys födelsedagspresenter. De kommer bli brutalt bra!


IBLAND ÄR KAMERA INTE SÅ SNÄLL EMOT MIG


TÖJATÖJATÖJA

Glad tjej här. Precis lagt en beställning hos piercing.nu. Töjspikar och några pluggar. Lite rosa och lite döskallar. Precis i min smak. Hittade massor fina i storlek 4mm. Så kommer nog stanna där.


MORGONROCK MED JONAS OCH ANTON

På morgonen sitter jag och Rockklassiker ihop. Att få ha de där 20 minuterna på bussen innan jag kommer in till jobbet är värdefulla minuter så jag hinner vakna till liv. Att få lyssna på människor som är lika hjärndöda som mig. Radiopratarna som drar dåliga skämt så jag får skratta för mig själv där jag sitter. Sen till de bästa, apbra musik, speciellt låtarna Anton och Jonas spelar som jag helt glömt bort. Som Soundgraden - Spoonman


ATT FÅ BAKA MED GLÄDJE

Då jag fyllde år förra året fick jag två bakböcker. Världens bästa bakböcker. En med gudomliga recept på muffins och den andra, som jag använde mig av idag är från ett bageri i London. Slängde ihop en smet med citronrutor. Ändrade lite på receptet. Mandelmassa i botten och kokosflingor i fyllningen. 


IKVÄLL BLIR DE TILL ATT NÖRDA

... Glo på Stars Wars och rensa bland mina kläder och smycken


FÖRSÖKER NÅ MINA DRÖMMAR

Idag var de sovmorgon till halv åtta. Sen började produktiviteten. Har sökt in nu till höstterminen. Socionomprogramet är stående. Men den här terminen fanns fler intressantare kurser. Som flera specialpedagogik kurser. Jag får hoppas på de bästa så jag kan börja på min dröm. För jag skulle bli den bästa socialtanten som finns!


ATT INTE FÅ NÖJA SIG MED DE BÄSTA

Uppdrag hitta-den-apsnygga-mc-jackan-på-hm-med-20%-checken föll rätt hårt. Var inne i tre Divided butiker och alla sa att den var slutsåld, och förmodligen slutsåld i alla butiker. Tack för den. Så jag fick nöja mig med en grön fejkskinnjacka. Och imorgon blir de till att ta upp min jeansjacka från källaren. Blev istället en lyckad runda på Panduro. På söndag blir de pyssel.


VISSA HAR TOVOR I HÅRET JAG HAR EN HAMSTER




Är helt utmattad då jag kommer hem från jobbet. Lär mig nya saker hela tiden och får mer ansvar. Precis de jag vill men tar på krafterna. Så då är de skönt att få komma hem, leka med Franz och titta på Vänner innan Jimmy kommer hem.


JAG KOMMER ALDRIG SLUTA TJATA!


Men jag kommer aldrig någonsin komma ner!


ATT ETT BAND KAN GÖRA MIG SÅ FÖRBRULLAD

Queensrÿche är ett band som jag blir förbrullad av. Att läsa namnet har gjort mig utmattad så jag inte riktigt orkar lyssna på deras musik. Men för någon månad sen tog jag mig i kragen. Började lyssna och fastnade. Igår kväll såg jag en livevideo och blev ännu mer förbrullad.

Namnet är ett metalnamn, musiken och rösten är gudomlig, ljuva 80tal. Men att se hur de ser ut hamnade Queensrÿche helt plötsligt i ett annat fack. Kommer inte Youtube stalka dom, men lyssna sönder deras låtar kommer jag göra.


SLETEN BRUD

Idag har de varit fullt upp. Brukar aldrig jobba måndag morgon,min helg är måndag - tisdag. Så idag var de massor med nya saker att ta in. Sen hem och börja städa och planera en helt grym grej.

Världens bästa grej. Mitt kontrollbehov kom till nytta idag. Imorgon ska jag fortsätta planera, fast med mindre press. Då ska jag sitta hopkurad i soffan med en kopp te och renskriva allt.


HAR FIRAT VÄRLDENS BÄSTA FARMOR IDAG


HAR SVALT MÅNGA STJÄRNOR IKVÄLL


DÅ HÅRET BARA FALLER PLATT



Jättekul att lägga ner dit på att locka håret och sen faller allt platt. Vem vill byta hår med mig? Taggar till med Disturbed. För snart är de dags att dra till en födelsedagsfest. Jag som ville ha trollhår ala 80 tal.


ETT VARDAGSRUM FYLLT MED KÄRLEK

Lyckats rocka ännu en bra fredagkväll. Sally och Felix sover över hära. Så de har blivit till att göra pizza, blanda dipp, skära upp grönsaker och sen mysa ner sig i vardagsrummet där de blev spel, frågesport och svenska klassiker som Sunes Sommar och Solsidan. Imorgon fortsätter mysandet.


Bild från förra fredagen hos Cissi


JAG LOVAR. INTE MER ÄN 5MM

Fördelen med att vara seg med att töja öronen är att jag slipper köpa lika mycket smycken. När jag kom hem från jobbet igår låg de ett brev i hallen från mamma. Med hennes större töjringar då jag har sprungit runt med 1,2 mm. Gick åt helvete för mig att sätta in ringarna, så Jimmy fick göra de åt mig.


GAMLE PÖÖ GAMLE PÖÖ

Sitter och trycker i mig frukosten på jobbet medan jag läser om explosionen på Gamle Port. Stället i Göteborg där jag firade min födelsedag förra året. Än av de bästa födelsedagarna. jag och mina vänner rockade hela stället och jag fick komma upp på scenen så hela stället sjöng för mig.

Den 13 Juli ska jag ner till Göteborg igen, så hoppas allt är återställt.


JIMMY HAR ALDRIG SETT QUEEN OF THE DAMNED, FÖRENS IKVÄLL


LÅTEN OM MITT TONÅRSLIV

Fruktansvärt vilken bra låt The Boss har gjort. Den kommer följa med mig länge, för ingen annan låt kan förklara mitt tonårsliv bättre. Mitt förvirrade jag på jakt efter äventyr med fina vännen i handen.


ÄR INGEN HTMLNÖRD LÄNGRE

De är inte de lättaste att hålla på att pilla med HTML koder, speciellt då de var ett tag sen jag gjorde de. Har börjat pilla med att göra armband och örhängen då jag struntade i bloggen. Och de är inte de lättaste att gå tillbaka till, från ett lätt skapande där jag ser resultatet på en gång till ett skapande där jag ständigt måste uppdatera. Vill hellre gosa ner mig i soffan med Franz och pilla med blogge än att springa iväg till jobbet.


GUESS HOW'S BACK

Smart som jag är skrev jag in fel mailadress då jag gjorde nya bloggen, så jag fick skapa ett till konto. Bra start. Men här är jag! Ska pilla lite med sidan innan jag promenerar till jobbet.



RSS 2.0