VARFÖR MITT LIV KRETSAR KRING KONSERTER

Hittade en fin bild på weheartit som förklrarar varför jag älskar att gå på konserter.

 

Under en spelning där musiken strömmar ut från alla högtalare och förstärkare. Då artisten kommer ut på scen och publiken höjer sina röster i glädje. Att få se genier på scen som har skapat musik som kryper under mitt skinn. Att få uppleva glädjen och gemenskapen som hela arenan delar. Alla är där av samma anledning och de förenar en. Att få höra låten jag har nötat om och om igen i dina hörlurar, där orden väger tungt och betydelsefullt.

Jag lever då för stunden och glömmer allt annat. Musiken tar över och flera gånger har jag fält tårar för de är så fruktansvärt mäktigt att stå i ett publikhav där trycket är enormt. Att stå utomhus på kvällen, där de har regnat och jag är täckt i lera. Men ingen kyla kan ta mig då värmen på spelningen ger mycket mer. Jag är rest till andra städer och länder för att se mina idoler.

Konserter är mer öppen och avskalat än att lyssna hemma i rummet. Där får jag se mina idoler och där får jag se dom leverera, eller misslyckas då de har blivit gamla och inte i samma form som förut. Än spelning är ärlighet, glädje, kärlek, värme och gemenskap. Varför skulla jag säga nej till allt de där?

Jimmy är likadan och därför har de blivit många impulsspelningar vi har sprungit på.

I'M NOT INSANE

Så jävla sjukligt trisst att M. Shadows röst inte höll då vi såg dom på Metaltown förra året. Men om man är sjuk så är man. De bjöd på en helvetisk bra show. Men hade hellre fått höra Almost Easy såhär där rösten går hela vägen fram.


FLICKAN MED GULDLOCKAR

Vill så fruktansvärt gärna ha lockigt hår. Lockigt hår får mig att känna som en vacker sagofigur. Bästa beslutet var att lära mig göra inbakade flätor på mig själv så jag kan få ha lockar lite då och då.


DET ÄR JAG SOM ÄR NORMAL TROTS ALLT

För att lugna ensamheten och nerverna lyssnade jag på de självklara, Thsåtröm. Lugnet gör sig påmind och jag kan andas igen.


SAKNAR MIN MUPP

Imorgon blir en bra dag. Sovmorgon, äta go'lunch som jag handlade delar till idag. Sen blir de stan och fynda roliga och färgglada saker på Shock. Jag kommer bli så fin i håret efter Shock besöket. Sen blir de till att inviga grönan kortet med Cissi. Ska digga till Timbuktu och hoppas på att regnet håller sig borta. Bästa av allt är att Jimmy kommer hem imorgon!

BJÖD PÅ MIDDAG IGÅR

..Undra varför de gick. Fast tomater innehåller väl mycke kolhydrater?!

VÄNNER KAN VARA DE FINASTE EN MÄNNISKA KAN HA

När vännerna gick ut genom dörren kändes de helt plötsligt fruktansvärt tomt. Bara de att jag har inset att den större delen av Juni kommer jag få spendera själv då Jimmy kommer vara i Ukraina på fotbolls EM. Men de är tur att jag har mina vänner. Utan dom hade jag inte funnits. De håller mig över vattenytan. Bara att få vara en kväll, äta gomat, glo på roliga youtubeklipp samtidigt som vi leker kurragömma med Franz. Mer behöver jag inte.


VILL HELLRE SPRINGA RUNT SÅ HÄR.

Men om en timme är de jobbkläder som gäller

OZZY AND FRIENDS

Några grymma bilder från kvällen på Stadion där sommar invigdes. Och alla bilder är mina.


DAGEN KAN INTE BLI BÄTTRE

Försöker varva plugget så gott som de går med balkonghäng och göra mig i ordning för ikväll. Ikväll ska jag njuta. Ikväll ska jag sjunga och fuldansa. Ikväll är de Ozzy Osbourne.


NU SKA JAG OCH LEJONMANEN IVÄG PÅ UTBILDNING


JAG ORKAR INTE MER!

Kan någon leva mitt liv åt mig idag? Snälla? Shyrra rå? Jag vill inte till tandläkaren. Jag vill inte tentaplugga. Jag vill inte gå på jobbutbildning. Jag vill hellre köra de andra förslaget jag fick. Hänga på Djurgården med vänner, spela spel, grilla och bara umgås. Men icke. Jävla torsdag.

image description



FUCK THE REST! I'M TOO LESS!



nu ska jag och mina håriga ben ge upp den här dagen. Jimmy blir kvar i Paris en dag längre. Fick svar, måste göra om min tenta. Sjukligt förbannead stressad dag på jobbet. Positiva är väl att simmhallen är nära jobbet så jag kunde lugna ner mig i bassängen. Imorgon blir de tandläkaren och jobbutbildning.

IT'S MR CROWLEY TO YOU

Om jag inte kommer få höra Mr. Crowley på fredag kommer jag gråta floder. Just so you know


COME TO MAMA

Istället för att laga matlådor satt jag uppe sent igår och glodde på rockvideos. jag dreglade dreglade och dreglade. Lyssnade tills öronen började att blöda. Men vem kan döma mig? Finns de något bättre?


VÄGGARNA FYLLS PÅ HELA TIDEN

En sak som jag och Jimmy samlar på tillsammans är rocktavlor. För tillfället har vi 13 inramade fotografier som vi beställt från rockfot på band vi har sätt tillsammans. Efter fredag kommer 2 tilläggas. Jag har själv börjat samla på tavlor med rockstjärnor motiv från riktiga konstnärer. Så tills vårt vardagsrummet är klart får Manson och Cooper stå på dvdstället och vila mot väggen.

Gjort av Susanna Varis & Vanadesse


DÖTRISTTRÅKIGTISDAG

Idag är en fruktansvärt tråkig dag. Halvdisigt ute så ingen balkonhäng. Träningsvärk i armhålorna så vågar inte simma. Dammigt som satan hemma. Så jag har börjar att rensa bland allt mitt skit. Jag är en samlare. Jag tycker om då jag ha färgglada ting runt om kring mig. Men då dammet tar över är de inte lika roligt längre. Så rensa rensa rensa.

Bild från en mycket roligare dag


DÅ JAG INTE ALLTID KAN VARA VACKER

Hahhah jag vet inte vad jag ska säga om den här bilden. Försöka förneka att de inte är jag. Är ändå maskerad.


OMNOMNOMNOMNOM

Jävlar vad tungt de var att simma idag. Har inte gjort de på två veckor. Så kändes som att vara tillbaka på ruta ett igen. Men jag pressade mig igenom och lyckades avsluta min rutin på bra tid. De mesta sitter mentalt om man klarar de eller inte.

Efter simningen begav jag mig till jobbet för att hitta mitt Coop kort som låg i jobbyxorna och väntade på mig. Passade på att köpa lite frukt som är mysigt på balkongen.


DÅ JAG LER OCH LIVET LER TILLBAKA

Balkonghäng och nu ska jag iväg och simma. De som fattas nu är grillning på kvällen så hade sommardagen vart komplett. Jimmy är i Paris och mitt coopkort med matpengar på är borta. Men ändå känns de som inget kan gå fel

GAME ON


RÄTT SLUT I ARMARNA EFTER ATT HA KLÄTTRAT PÅ EN SÅDAN HÄR VÄGG


FRANZ TYCKER OM TOM & JERRY KEX!


TÄCKE OCH VÄNNER ÄR ALLT JAG BEHÖVER

Drog upp Jimmy från sängen för att åka till IKEA och Elgiganten. Var dags för vuxenhandling. Som en svindyr dammsugare. Nu ligger jag hemma och mår rätt kasst medan Jimmy är och klättrar. Tur de att jag har VÄNNER.


A NEW YORK NIGHT


ATT VARA MITT I SMETEN

Både jag och Jimmy är nördar då de kommer till film och serier. Så för mig var de rätt mäktigt att vara i New York som är en stad där mycket utspelar sig i. Varje gång jag läste Manhattan hörde jag Gossip Girl rösten. Ville hellre säga Central Perk istället för Park. Empire fun facts number 4. Jag fick vara mitt i de där allt utspelar sig. Sen att titta på Vänner efteråt och höra de nämna alla platser jag var på. Känns ännu mäktigare.


LÅNGONSDAG

Idag är jag borta hela dagen. Jobb, stan och sen fira en vän som fyller år. Får se hur mycket energin kommer hålla i samma takt då jag somnade sent igår. Något inlägg om New York kommer dyka upp under dagen.




LITE NEW YORK BILDER

Utseende mässigt är New York än rätt tråkig stad. Bara grått, betong och ljusskyltar överallt. Hittade inga mysiga bakgator med spännande affärer och färgglada hus. Men de gjorde inget. New York hade en helt annan storstadskänsla. Staden med ingen stress och alla var så underbart trevliga. Jag mådde bra där. Var mycket att se och hinna med. En vecka var för lite. Så vi gjorde inte allt. Utan vi får helt enkelt åka tillbaka dit, inget mig emot.

  


HÄLSA PÅ MIN NYA VÄN


LYCKAS SOVA BORT EN HEL DAG SOM VAR FYLLD MED PLANER

Jetlag finns, trodde först att de bara var en myt. Men icke. Kul att vakna tre timmar innan de är dags att gå till jobbet. Hade tänkt simma idag. Dagen innan lingonveckan och eftersom jag inte har simmat på en vecka. Men att vakna tre timmar innan jobbet blir de till att göra om alla planer. Får bli en långpromenad dit så jag gör någon nytta idag. Först mat på balkongen.


STÄNG MUNNEN OCH VAR BARA SÖT ISTÄLLET

Ligger och glor på en värdelös film. Friends with kids. Se den inte. Nästan roligare att ligga och lyssna på då Jimmy snarkar än att glo på filmen.  Där ljög jag kanske en smula. Snarkningar är aldrig roligt, förutom då jag själv snarkar som en skogshuggare och får jävlas med alla andra.


TOO TIRED FOR THIS SHIT

Satan vad mör jag är i kroppen nu. Blåsor och sår på fötterna, brända axlar och allmänt skev dyngsrytm. Så fort vi landade på arlanda hade jag både sms och samtal från jobbet. Tillbaka till verkligheten på en gång. Ska peta i mig mat och fortsätta gå igenom bilderna. Chínatown var nog en av de coolaste stadsdelarna.


MAMA I'M COMING HOME

22,00 amerikansk tid sitter jag på planet påväg hem. Mellanlandar i Zurich så vi kommer vara på svensk mark igen vid tre tiden på måndag eftermiddag, har jag för mig. Kommer vara rätt mör hela måndagen. Så glad över att jag börjar jobba igen på tisdag.


DÅ JAG TRIVS MED LITET

Har haft 4mm ett bra tag nu. Och jag kan säga, med handen på hjärtat, jag kommer inte töja mer. Jag trivs bra med mina små töjningar och syftet är fullbordat. Jävligt fint med tunnlar och långa örhängen samtidigt.


ÄLSKAR LÅTAR SOM FÅR EN ATT MÅ BRA

Ha en grym fredag peeps!

HATTIFNATTAR ÄR MÄRKLIGA TING

Något jag har velat länge, kanske får jag ditt nummer tio idag? Om inte på Wooster Social kanske på en annan studio? Jag vill jag vill jag vill. Jag hoppas.


CONEY ISLAND PARK

Idag eller på lördag så hoppas jag att vi kommer spendera vår tid på magiska Coney Island Park. Se på magi- och sideshows. Ligga på stranden och sola och åka alla välkända karuseller.


weheartit


VEM HAR SAGT ATT MAN BLIR FÖR GAMMAL FÖR SAGOR?


Sju Harry Potter böcker och sju Nemi böcker pryder fint byrån i sovrummet


WELCOME TO MY FREAKSHOW

image description

Nu drar jag till NEW YORK!

NU ÄR DE SISTA PACKAT OCH KLART

Jag öser ner nästan alla mina egengjorda smycken och mina finaste halsband i en smyckepåse för att ta med mig till New York. Så jag kan gå längs gatorna och vara coolare än alla andra med massproducerade skit. Typ.


TUR DE ATT JAG SKA VARA UPPE HELA NATTEN

Inte alls motiverad till att packa då minimalt med kläder ska med. Glider hellre runt med mina fina giraffstrumpor och tittar på Harry Potter istället.


SOLEN LYSER OCH JAG KAN INTE SLUTA ATT LE

Solen börjar titta fram. Känns som en bra dag att spendera i stan för att fixa med alla papper, sista inköpen och träffa bästa Cissi.


NU ÄR DE BARA EN DAG KVAR

Snart kräks jag av glädje. IMORGON ÅKER VI. De är bara en dag kvar. Sen åker vi. Vaknade först 04,48. Sjukligt pigg och övervägde att gå upp då. Lekte med mina drakar och sen tvingade jag mig själv att somna upp. Vaknade sen vid 06,07 och vart vaken sen dess. IMORGON ÅKER VI.

Mycket som ska hinnas med idag, och allt kommer göras av glädje.

(tycker om att Jimmy ligger tokdäckad tvärsöver hela sängen då jag är tokvaken)


MINA ARMAR BLIR BARA FINARE OCH FINARE

Lyckades spendera några timmar på balkongen med saft och min pysselåda innan molnen och blåsten började jävlas. Resfebern börjar göra sin bekant. Så var skönt att få sitta där i solen och bara ta de lugnt.


JAG HAR VÄRLDENS BÄSTA POJKVÄN

Har gått runt med världens sämsta humör den här veckan. Vart fly förbannad för de minsta och knappt sovit då jag har somnat sent och vaknat pigg 05,10 varje morgon av mig själv. Tur nog har Jimmy jobbat i Norge i några dagar så han slapp min vrede. Igår kväll kom han hem med en present till mig. Jag blev genast lite gladare.


WOOSTER STREET SOCIAL CLUB

Har suttit nu på morgonen och tittat på några avsnitt av NY Ink. Ami James studio i New York. Som jag reser till om några dagar. Har vetat om ett tag att han har öppnat en studio i New York. Efter att ha tittat på några avsnitt har jag förälskat mig i Megans tatueringar. Jag är sugen, jättesugen. Speciellt då de har walk-in tider varje dag.


HEY YOU CRAZY BITCH!

Helt jävla sinnesjukt bra! Buckcherry är klass för sig. Min lycka var total för två år sen då jag fick se dom tack vare Taste of Chaos spelningen. Helt jävla sinnesjukt. Ingen kan fuldansa som han, eller jag skulle kunna slå han vilken dag som helst. Förra året hade de en spelningn på Sweden Rock (som jag aldrig var på). Så tycker att de borde komma till Sverige igen så jag får fuldansa av glädje igen.


TITTAR PÅ VÄNNER MEDAN JAG STÄDAR INNAN JENNIE KOMMER PÅ FINBESÖK.


JAG HJÄRTAR MIN BALKONG

Här har jag spenderat flera timmar idag. Jag har planterat om blommor, planterat nya grönskasplantor (jordgubb, smultron och tomat). Jag har ätit frukost, glott på serier, lyssnat på musik och låtit spindlar klättra på mig. Jag älskar min balkong som har solen på sig från morgon till sent på eftermiddagen.


MIN LEDIGA DAG OCH JAG VAKNAR 06,11

Idag är jag ledig. Känns overkligt. Tackade nej till att jobba idag. För då hade jag spenderat nio dagar i rad på jobbet. Gjort de förut. Men vill inte slita ut mig nu inför New York resan. På måndag åker vi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Så jag ligger i sängen och läser DN innan de blir dags att simma.


RSS 2.0